torstai 7. heinäkuuta 2011

Kisamoka, ei tosin minun osaltani

Nyt, kun ei ole mitään erityistä kerrottavaa ajattelin, että voisin kertoa hieman erikoisesta tapauksesta Siilinjärven kisoissa. Nimittäin kesken Picurin radan (kenttäkilpailuohjelma nro6) kuului tuomarin autosta pillinvihellys väärän radan merkiksi. Olin hieman hämilläni, koska mielestäni olin ratsastanut oikean radan. Tuomari huusi "kolmikaarinen kiemuraura". Minä olin juuri kentän toisessa päässä ja yritin huutaa tuomarilta lisäohjeita, kun en ymmärtänyt, mitä minun pitäisi tehdä. Lähdin sitten vain tekemään uudelleen samaa. Vaikka juuri näin säännöissä kielletään tekemästä ellei tuomari ole antanut erikseen lupaa, ajatus ei oikein toiminut. Ennen kun ehdin tekemään voltin, tuomari tuli uudestaan autosta ja huusi jotain tyyliin " Ei sittenkään mitään". Ilmeisesti tuomari oli itse katsonut väärin ohjelman. Starttasin luokan ensimmäisenä eli tuomari ei ilmeisesti ollut ihan perillä ohjelmasta vielä siinä vaiheessa... Tultiin kuitenkin luokassa kolmansiksi hyvin prosentein, joten onneksi suurta vahinkoa ei tapahtunut. Mutta olisi tuomari nyt voinut edes pöytäkirjaan kirjoittaa anteeksipyynnön, vaikka vahinko kyseessä olikin...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti